Wyróżnienia

Edukujemy o tym, w jaki sposób powstaje ciepło, jak należy je mądrze i świadomie używać oraz co należy robić, aby być ekologicznym i dbać o środowisko. Wysoką jakość treści pochwalił Wojciech Dindorf, fizyk i matematyk, który opiniuje podręczniki szkolne. Projekt wyróżniony został w 2019 roku przez Komisję Europejską w ramach konkursu doceniającego oddolne inicjatywy wspierające poszanowanie energii, podczas Tygodnia Zrównoważonej Energii (European Sustainable Energy Week).

Lekcje Ciepła Wyróżnione!

Edukujemy o tym, w jaki sposób powstaje ciepło, jak należy je mądrze i świadomie używać oraz co należy robić, aby być ekologicznym i dbać o środowisko. W organizowanych przez dostawców ciepła systemowego Lekcjach Ciepła udział wzięło ponad 400 tys. dzieci z całej Polski.

Zajęcia pełne są obrazowych przykładów, doświadczeń, eksperymentów i poruszających wyobraźnię porównań. Użyte metody i formy przekazu w prosty sposób tłumaczą kwestie produkcji i oszczędzania energii, powstawania zanieczyszczeń powietrza, przeciwdziałania smogowi, a także niemarnowania zasobów i dbania o planetę. Wysoką jakość treści pochwalił Wojciech Dindorf, fizyk i matematyk, który opiniuje podręczniki szkolne. Jak wspomina ?Bezcenna idea. Świetny pomysł. Pożyteczna inicjatywa, kwalifikująca Instytucję, która to przedstawia i sponsoruje do udziału w Corocznym Ogólnopolskim Konkursie Popularyzatorów Nauki. [...] Czytający zauważy troskę o dziecko, do którego w końcu jest cały ten projekt adresowany. Dziecko otrzymuje rzetelną wiedzę na temat ciepłoobiegu, nauczyciel który się solidnie do tego przyłoży - też?.
 

Organizowany przez Izbę Gospodarczą Ciepłownictwo Polskie i dostawców ciepła systemowego program edukacyjny Lekcje Ciepła wyróżniony został w 2019 roku przez Komisję Europejską w ramach konkursu doceniającego oddolne inicjatywy wspierające poszanowanie energii, podczas Tygodnia Zrównoważonej Energii (European Sustainable Energy Week). Jest to jedyny polski projekt, który kiedykolwiek znalazł się w finale tego konkursu.